Ženevský autosalon je plný novinek. Jednou z nich je ikona okreskových erzet od Hondy – Civic Type R. Desátá generace kompaktního vozu je už i u nás v prodeji, ale ostrá verze dosud v nabídce chybí.

Japonský hot hatch, reprezentovaný ve Švýcarsku bílým a červeným exemplářem, má být podle zástupců značky nejen výkonný, ale také komfortní. Na rozdíl od většiny konkurentů se Honda snaží balancovat mezi oběma protichůdnými vlastnostmi a vytvořit tak všestranně použitelný rychlý vůz. Oproti současnému Type R tedy půjde o velkou změnu.

Na jízdní výkony ovšem Japonci tímto krokem nezanevřeli. V květnu se pokusí stanovit nový rekord mezi předokolkami na Nordschleife. Ten nyní drží Volkswagen Golf GTI Clubsport S. Pomoci jim k tomu má zážehový přeplňovaný dvoulitr pod kapotou Civicu Type R, který umí skrze šestistupňový manuál ke kolům posílat až 320 koní výkonu. Přibližně stejně jako současná generace, tedy necelých 1400 kilogramů vážící kompakt se díky nim umí z klidu na stokilometrovou rychlost rozvášnit za o málo méně než současných 5,7 vteřiny. Na trh se tato bestie dostane koncem letošního roku.