Hyundai i30 N

Korejská automobilka Hyundai hodlá z možností současné generace svého modelu nižší střední třídy dostat maximum. Hatchback se už nějakou dobu prodává, kombi je v showroomech novinkou a o jeho kvalitách se nás snaží přesvědčit reklamní kampaň. Nošovické dělníky ale čeká montáž dalších dvou novinek. Hyundai totiž postavil ostrý hatchback i30 N a spolu s ním představil i verzi liftback.

Konkurenta Golfu GTI vstříc okreskovým erzetám požene zážehový přeplňovaný dvoulitr poskytující maximální točivý moment 353 Nm. Nejvyšší výkon bude odvislý od verze, kterou zákazník zvolí. Pod kapotou té základní zařehtá stádo 250 plnokrevníků. Variantu performance posílí dalších 25. O jejich zkrocení se postarají větší brzdové kotouče, devatenáctipalcová kola obutá do pneumatik Pirelli P Zero a elektronický samosvorný diferenciál.

Tuto techniku korejská automobilka ladila i na Nürburgringu. Podle zástupců značky však nemá jít výhradně o okruhovou hračku. Hyundai i30 N má být rychlý vůz pro každodenní použití. Pomoci k tomu má i oproti klasické verzi výrazně přepracovanaý podvozek. Jak moc použitelný bude ale na tradičně děravých českých okreskách, ukáží až první testovací jízdy.