Nová Kia Stonic

Jen několik dní po Hyundai Kona představila sportovnější značka korejského koncernu svůj malý crossover. Kia Stonic byla všeobecně očekávána až na autosalonu ve Frankfurtu. Zveřejnění fotografií i informací oficiálními kanály tak udeřilo jako blesk z čistého nebe.

Kia tímto vstupuje do segmentu malých SUV, který v Evropě zabírá kolem 7% trhu. Stejně jako u jiných značek i Stonic má základ v klasickém hatchbacku. S Riem bude sdílet nejen podvozek, ale i agregáty a převodovky, byť s automatem se v českém ceníku asi nesetkáte. Pod kapotou nového SUV zaševelí zážehové atmosféricky plněné agregáty o objemu 1,25 a 1,4 litru a samozřejmě tříválcový přeplňovaný litr. Vznětové jednotky zastoupí známá šestnáctistovka. Na Stonic by marně čekali zájemci o čtyřkolku. Tenhle crossover bude k mání výhradně s pohonem předních kol.

Oproti sesterskému Hyundai Kona je Kia Stonic přece jen o něco menší. Nesnaží se simulovat MPV, protože minimálně nejakou dobu bude žít vedle modelu Venga. Přesto podle automobilky nabízí tento model nadstandardně prostornou kabinu. Na přesná čísla si ale budeme muset ještě počkat. Známe jen objem zavazadlového prostoru 352 litrů, kterým Rio o mnoho neporáží.

Design Kie Stonic byl opět navrhován v Evropě. Zákazníci jsou na ten svůj zvyklí a Korejci to již vědí. Zůstávají klasicky tvarované světlomety i tygří nos na masce. I interiéru dominují známé tvary a plochy.

Kromě u dnešních novinek tradiční porce všelijakých asistentů a pomocníků láká Kia Stonic na v rámci značky nebývalou možnost individualizace vzhledu. Na dvoubarevné lakování i možnosti úprav si však zákazníci musí počkat až do třetího čtvrtletí tohoto roku, kdy se Kia Stonic objeví v showroomech.