Čínský kapitál nekrouží pouze kolem fotbalu. Stále častěji se s ním v našich končinách setkáváme i v rámci automobilového průmyslu. Doménou investorů z říše středu jsou pak zavedené evropské značky, které se ocitly ve finančních problémech.

Britský výrobce ikonických sporťáků Evora, Elise či Exige byl dosud v malajských rukou. Většina jeho akcií patřila skupině Etika Automobile. Nyní se ale vlastníkem 51% akcií Lotusu stává čínský koncern Geely. Podobně jako v případě skupiny Volkswagen vyrábí i Geely vozy pod vlastní značkou. Pod jeho křídla ale patří také například Volvo. Jeho odkup od Fordu byl dokončen v roce 2010 a kdo sleduje automobilové dění, ví, že švédská značka od té doby pouze vzkvétá. Bez zajímavosti nejsou ani vozy Englon spadající pod koncern Geely. Na základě Englon TX4 totiž vznikl známý londýnský taxík London Taxi Co.TX4.

Firma, která vznikla před jednatřiceti lety v čínském Taizhou, svou novou akvizici získala investicí 65 milionů amerických dolarů, tedy v přepočtu 1,43 miliardy korun. Bude-li Lotus řídit obdobně jako Volvo, mají se milovníci malých lehkých sporťáků opravdu nač těšit.