mazda_mx-5rf

Mazdu MX-5 není třeba představovat. Čtvrtá generace ikonického roadsteru se na trhu objevila v roce 2015. Nedlouho poté japonská automobilka seznámila veřejnost se záměrem na její bázi postavit také model s karoserií targa. Ten nyní přichází i na český trh.

Mazda MX-5 RF se vzhledově velmi povedla. Designéři odvedli dobrou práci a pevná střecha spolu s bočními oblouky, které na ni navazují, tvoří s původním roadsterem homogenní celek. Systém, který střešní díl umí sám složit za sedadla, je navíc prostorově nenáročný a neubral nic na sice malém, ale přesto použitelném zavazadelníku. Díky střeše, přidaným dílům karoserie a mechaniky japonka přibrala o 45 kilogramů a získala něco na pevnosti.

Malá targa je na českém trhu dostupná se stejnými motory jako roadster. Zážehová patnáctistovka je však v případě provedení RF dostupná až ve výbavě Attraction za 779 900,- Kč. Je tedy o 150 000,- Kč dražší než nejlevnější klasická MX-5. Za výbavu Revolution se připlácí dalších 40 000,- Kč. V této výbavě může být Mazda MX-5 RF osazena i zážehovým agregátem o objemu 2 litry. Ten vyjde na 853 900,- Kč. Pro dalších 54 000,- Kč do peněženky sáhnou zájemci o automatickou převodovku a za 912 900,- Kč mohou tento vůz vlastnit ve vrcholné výbavě Revolution Top, avšak pouze s manuální skříní.