Pokusy čínských automobilek probojovat se na evropský trh jsou relativně časté, avšak dosud neúspěšné. Vzpomenout můžeme nedávný pokus značky Qoros expandovat levným vozem nižší střední třídy na starý kontinent. Za výchozí stát si zvolila Slovensko, ze kterého se ale již stáhla. Značky Chery na to půjde zřejmě jinak. Její zástupci si jsou vědomi potenciálu v segmentu SUV.

Na frankfurtský autosalon přivezou koncept takového auta, kterým hodlají zahájit ofenzivu do Evropy. Chery je největší automobilový exportér z Říše středu. Jeho roční produkce dosahuje přibližně 700 tisíc vozů, z čehož přibližně patnáctina směřuje za hranice.

Její první evropský počin má konkurovat Škodě Yeti, Fordu Kuga a, podle hlasů ze samotné automobilky, mířit i na zákazníky prémie. Před samotnou prémiérou jsou uvolněny náhledové obrázky odhalující siluetu, masku a část palubní desky, vše v zásadě konvenčních tvarů. Na druhou stranu například redaktorům britského Autocaru maska výrazně připomíná Land Rover Discovery.

Čínské automobilky však mohou na starém kontinentu zabodovat především elektrifikovaností svých modelů. A to je také případ SUV od Chery. Nová platforma, na které je vůz postaven, umožňuje zástavbu hybridní technologií i pouze elektromotorem. V roce 2018 se tak zřejmě začne prodávat jako hybrid, plug-in hybrid i elektromobil, podobně jako například Hyundai Ioniq.