opel-logo-car

Portofolia značek jednotlivých koncernů nejsou neměnnou entitou ani v odvětví automobilismu. Některé automobilky usínají, jiné nově vznikají a některé mění majitele. Tou, které se právě přechod pod křídla jiného koncernu týká nyní nejvíce, je německý Opel.

Adam Opel, jehož jméno nese nejmenší model s bleskem ve znaku, rüsselheimskou firmu založil již v roce 1862. První vlastní vozidlo Opel představil o 40 let později. Od roku 1929 je tato značka součástí General Motors (GM). Vznik spolupráce koncernů GM a PSA (Peugeot, Citroën a DS) proběhl médii již v roce 2012. Nyní však přichází zpráva o tom, že právě francouzská PSA hodlá německou značku koupit.

O připadném převzetí by mělo být rozhodnuto v nejbližších týdnech. Jasno má podle některých agentur být už během ženevského autosalonu v březnu.

Tato fúze by vytvořila silného hráče s více než patnáctiprocentním podílem na evropském automobilovém trhu. Zároveň by sdílení některých dílů mohlo pomoci ekonomice provozu jednotlivých značek koncernu, s níž například Opel dost bojuje. Buď jak buď, takto velká změna bude také politickou otázkou a zejména němečtí političtí činovníci budou chtít vyjednat pro naše západní sousedy optimální podmínky.