Opel Insignia GSi

Další automobilkou, která před zářijovým frankfurtským autosalonem poodhaluje karty, je německý Opel. Na domácí prezentaci hodlá ve světové premiéře uvést ostrý derivát modelu střední třídy Insignia. Na označení OPC zatím zapomeňte, Opel se vrací ke GSi.

Pamětníci si jistě vzpomenou, co na začátku devadesátých let znamenalo mít Opel Kadett GSi. Historie tohoto označení sahá až do roku 1984, kdy jej kromě modelu Kadett dostala také větší Manta. Zimním spánkem tato tři písmena usnula po odchodu Corsy D a nyní znovu ožívají.

Opel Insignia GSi nemá být supersportovním kostitřasem. Přeplňovaný dvoulitr pod kapotou poskytující výkon 260 koní v takto velkém autě strach nevyvolá. Upravený adaptivní podvozek, zesílená brzdná soustava a tento agregát, vše vyladěné na Nordschleife, však z Insignie dělají rychlý dostavník.

Dokonce by mělo jít o rychlejší vůz, než jakým byla předchozí Insignia OPC i přesto, že tu poháněl přeplňovaný šestiválec o výkonu 325 koní. 160 kilogramů, které u Opelu mezigeneračně ušetřili, se ale v tomto směru projevilo jasně. Milovníci takto brutálního výkonu ve voze střední třídy ale smutnit nemusí. Opel hodlá ještě ostřejší Insignii OPC v budoucnu vyrábět také.