Škoda Element

Konec školního roku zpravidla přináší zajímavé novinky z Mladé Boleslavi. Bohužel se obvykle nejedná o nový sériový model. Čím konzervativnější se zdají být vyrobky z dílny naší největší automobilky, tím nápaditěji je jako závěrečnou práci upravují žáci Středního odborného učiliště strojírenského Škoda auto. Po vozech Citijet, Funstar a Atero letos přicházejí s elektrobuginou Element.

Dvoumístný stroj pro plážové frajery postrádá střechu i boční dveře. Půdorys 3597 x 1641 milimetrů je však stále, stejně jako maska, povědomý. Oproti dárkyni orgánů – Škodě Citigo ale o 60 milimetrů narostla světlá výška. Přední sedadla dostala studentská studie zase z Octavie RS. Pokud by se uživatel tohoto vozu na pláži zatoulal, může mu pomoci navigace Navigon na separátním panelu. Pocity luxusu pak navozují šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, za nimiž prosvítají žlutě lakované brzdové třmeny, nebo kožené či alcantarové prvky v interiéru.

Prostor za zadními sedadly je rezervovaný pro solární panely. Ty se starají o dostatek energie na chod chladničky nebo chytré televize, které ve voze najdete také. Plážovou diskotéku pak studenti mohou uspořádat s audiosystémem o výkonu 400 wattů, který v útrobách Škody Element také našel svoje místo. V rámci technologií používaných v běžných vozech mladoboleslavské automobilky je nejzajímavějším počinem samotný pohon. O ten se stará kompaktní elektromotor o výkonu 60 kW dosahující nejvyššího točivého momentu 210 Nm. Studie díky tomu zrychluje z 0 na 100 km/h za 13 sekund a dosahuje maximální rychlosti 130 km/h. Lehkému autíčku stačí baterie o celkové kapacitě 18,7 kWh k maximálnímu dojezdu kolem 160 km.