Subaru XV

Jednou z automobilek s konzervativním přístupem k designu je japonské Subaru. To na nedávném autosalonu v Ženevě představilo novou generaci modelu XV, která navazuje na rok starý koncept. Japonský crossover se i nadále drží toho, co jej zdobilo dosud.

Designově se v podstatě pouze přiblížil ostatním modelům značky. O žádný facelift se ale nejedná. Vůz totiž stojí na zcela nové platformě, která mu má dodávat mnohem větší pevnost zejména v krutu a omezuje náklony karoserie v zatáčkách. To jistě přijde vhod, protože zakroucené okresky bývají vždy doménou vozů s Plejádami ve znaku, a to i v případě zvýšených crossoverů či SUV, které vzorem jízdních vlastností už z principu obvykle nebývají.

Subaru XV nové generace znovu vychází z klasické Imprezy. Vůz tak měří na délku téměř 4,5 metru a na šířku 1,8 metru. Světlá výška 220 milimetrů je solidní číslo, stejně jako rozvor 2665 milimetrů.

Nové Subaru XV bylo představeno s klasickým dvoulitrovým atmosférickým zážehovým boxerem o výkonu 115 kW. Oproti předchůdci byla většina částí přepracována a agregát sám přišel o 12 kg. Ztrátu dalších téměř osmi kilogramů vůz zaznamenal na automatické převodovce Lineartronic. Pro Subaru typický pohon všech kol na oltář regulace hmotnosti naštěstí nepadl.