Zástupce největší japonské automobilky ve třídě malých aut je v aktuální generaci na trhu od roku 2011 a faceliftem prošel již v roce 2014. Tehdy se designově nijaké auto dočkalo přídě s „X factorem“ podobně, jako ji má menší Aygo. Život třetího vydání Yarisu hodlá Toyota prodloužit ještě jednou modernizací. Tu ukáže zřejmě na březnovém autosalonu v Ženevě. Už nyní ale do světa vypustila několik snímků a informací.

Toyota Yaris je úspěšný model. V západní Evropě tvoří 6,5% prodejů značky. Jen za minulý rok se tu prodalo více než 200 000 těchto malých hatchbacků. Nějaké revoluční změny designu tedy nejsou třeba. Výraz vozu zůstává zachován. I tak Toyota tvrdí, že na voze bude v rámci modernizace, do níž investovala 90 milionů liber, změněno na 900 součástek.

Zvnějsku zaznamenáme především poněkud prodloužený čenich či zobáček, kterým mi malá Japonka připomíná ze všeho nejvíce tapíra. Ve stínu této změny zapadá výrazná redukce chromovaných lišt na masce. Zadní partie nejvíce ovlivnilo protažení koncových světel do víka zavazdlového prostoru. Záď tak trošku ztrácí na lehkosti.

Novinky se skrývají i pod kapotou. Zážehový čtyřválec o objemu 1,33 litru (74 kW) bude nahrazen o téměř dvě deci větším agregátem. Ten Toyotě Yaris propůjčí maximální výkon 82 kW a kroutící moment 136 Nm. Nárůst objemu motoru spolu s vodou chlazenými výfukovými svody by měl podle automobilky snížit spotřebu paliva o 12%. Jízdní výkony tím rozhodně neutrpí.