Wiesmann

Už už to vypadalo, že s německým výrobcem sportovních vozů je amen. Wiesmann oznámil v roce 2013 bankrot. Na konci roku 2015 jej získal nový majitel z Britských ostrovů, kterému se zřejmě podaří výrobu znovu nastartovat. Alespoň v tom duchu informuje řada motoristických médií.

Opět se tak můžeme těšit na německou kvalitu v designu i pod kapotou. Pohonné jednotky nových vozů budou totiž stále pocházet z dílen BMW. Firma dosud produkovala roadstery MF 30, MF 3 a nejsilnější a zároveň poslední model značky GT MF 5, které doplňovalo coupé GT MF 4. Vždy se jednalo o sportovní vozy s retro vzhledem, které poháněly agregáty BMW o šesti či osmi válcích. Takto silné motory dělaly z vozů o hmotnostech odpovídajících běžným hatchbackům vždy velmi solidní nářadí.

Příští rok firma oslaví třicetileté výročí od svého založení a čtvrtstoletí od uvedení prvního vozu, modelu MF 30. Nyní došlo k uzavření dohody mezi Wiesmannem a BMW o dodávkách agregátů. Konkrétně má jít o vidlicové osmiválce divize M. Jejich 4,4 litru objemu a 600 koní výkonu bude vozům se sebevědomým designem, na nějž odkazuje například i český Kaipan, slušet. Zda bude obnovena výroba některého z dosavadních modelů, nebo Wiesmann přijde se zcela novým vozem, zatím jasné není.